Hier vind je de antwoorden op onze meest gestelde vragen. Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice, en wij helpen je graag zo goed mogelijk verder.
Support
Jij bent onze prioriteit. Je kunt ons klantenteam bereiken via de contactpagina op onze website, telefonisch of per e-mail. Wij staan voor je klaar om je te helpen met al je vragen of zorgen.
Maandag– Donderdag: 08:00 – 17:00
Vrijdag: 08:00 – 16:00
Weekend & feestdagen: Gesloten
Telefoon: (+31) 085 301 68 80
Email: hallo@naturescollection.nl
2-jaar productgarantie
Alle bestellingen binnen 24 uur verzonden
Gratis verzending & retourneren
Producten
Ja – al onze producten zijn vervaardigd uit echte (schapen)vacht, wat garant staat voor premium kwaliteit, comfort en duurzaamheid.
Ja – wij hechten veel waarde aan ethische en duurzame inkoop. Onze echte schapenvacht is afkomstig van betrouwbare leveranciers die strikte normen voor dierenwelzijn en milieu naleven.
Schapenvacht biedt een breed scala aan natuurlijke voordelen – het zorgt voor uitstekende isolatie, voert vocht af en voelt ongelooflijk zacht aan. Het houdt je warm in de winter en koel in de zomer. Bovendien is het hypoallergeen en gemakkelijk te onderhouden, waardoor het zowel praktisch als luxueus is.
Ja – wij zetten ons in voor duurzaamheid. Hoewel schapenvacht een natuurlijk materiaal is, nemen we ook maatregelen om onze ecologische voetafdruk te verkleinen, zoals door het gebruik van milieuvriendelijke verpakkingen en het ondersteunen van duurzame landbouwpraktijken.
Ja – schapenvacht is van nature hypoallergeen en daardoor een goede keuze voor mensen met allergieën of gevoeligheden.
Bestellingen
Je kunt eenvoudig een bestelling plaatsen via onze online shop. Blader door onze collectie, voeg je favoriete producten toe aan het winkelmandje en ga naar de kassa. Voeg eventueel een notitie toe als je speciale wensen hebt. Heb je hulp nodig? Ons klantenserviceteam staat altijd voor je klaar.
Als je bestelling correct is geplaatst, ontvang je een orderbevestiging per e-mail. Deze komt normaal gesproken binnen enkele minuten na het plaatsen van de bestelling aan, maar het kan soms iets langer duren.
Als je geen orderbevestiging hebt ontvangen, kan dat een van de volgende redenen hebben:
- Je hebt misschien per ongeluk een spelfout gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres
- Je bestelling is mogelijk niet correct verwerkt, waardoor er geen order is geplaatst
- De e-mail is verzonden maar in je spamfolder terechtgekomen
- De e-mail is nog niet vanaf onze servers verzonden door een technische vertraging (dit komt normaal gesproken alleen voor tijdens Black Week en Kerstmis)
Kun je de bevestiging nog steeds niet vinden? Ons klantenserviceteam helpt je graag verder. Neem gerust contact met ons op.
Ja – wij bieden bulkaankopen en groothandelsprijzen voor bedrijven hier.Neem gerust contact op met ons verkoopteam voor meer informatie en om je specifieke wensen te bespreken.
Nee, dit is voor ons helaas niet mogelijk.
Vanwege onze snelle verwerking- en levertijden is het niet mogelijk om een bestelling te wijzigen zodra deze is geplaatst.
(Let op: de betaling wordt verwerkt op het moment van verzending.)
Als je je bestelling wilt annuleren, neem dan direct contact met ons op. We doen ons uiterste best om aan je verzoek te voldoen.
Let op: Producten die op voorraad zijn, worden doorgaans binnen 1 werkdag verzonden nadat de bestelling is verwerkt. Aangepaste producten worden speciaal voor jou gemaakt en kunnen daarom niet worden geannuleerd.
Een tegoed voor het verschil in prijs wordt toegekend als een artikel binnen 14 dagen na het plaatsen van de bestelling in de aanbieding komt. Het tegoed wordt teruggestort op de oorspronkelijke betaalmethode voor het verschil tussen de oorspronkelijke prijs en de aanbiedingsprijs.
Je dient zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice via hallo@naturescollection.nl
Als je bij levering ziet dat je pakket beschadigd is, maak dan een foto van het pakket voordat je het opent. Mocht je artikel beschadigd zijn, stuur dan een foto van het artikel samen met de foto van het beschadigde pakket.
Je kunt de beschadigde bestelling kosteloos retourneren en ontvangt een vervangend product. Laat ons gewoon weten dat je een defect artikel terugstuurt.
Levering
Wil je je artikelen snel ontvangen? Geniet van gratis wereldwijde levering bij je aankopen van Nature's Collection. We bieden UPS Express aan voor snellere verzendopties.
Let op: gratis verzending geldt bij bestellingen vanaf 200 USD/EUR/CHF/CAD.
Wij bieden gratis standaardverzending en gratis retourzendingen aan. Wij dekken echter geen douane- en invoerrechten voor landen buiten de EU.
Mocht je om welke reden dan ook een factuur ontvangen met betrekking tot invoer of douane, waarvan je denkt dat het onterecht is, neem dan contact op met ons klantenserviceteam. Zij zullen de zaak voor je bekijken.
De levertijden kunnen variëren afhankelijk van je locatie en de gekozen verzendoptie. Tijdens het afrekenproces zie je de geschatte levertijden.
Na je orderbevestiging ontvang je een aparte e-mail met een trackinglink van de vervoerder, zodat je je pakket eenvoudig kunt volgen en meldingen erover kunt ontvangen.
Retourneren
Ja, wij hanteren een eenvoudig retour- en omruilbeleid. Ben je niet tevreden met je aankoop, neem dan binnen 100 dagen na ontvangst van je bestelling contact op met ons klantenserviceteam voor hulp.
Klik op 'Retourneren' in de footer van de webshop en voer het e-mailadres in dat je hebt gebruikt om de bestelling te plaatsen. Daarna krijg je de mogelijkheid om een retour aan te maken.
Om een retour te accepteren, moet het binnen 100 dagen naar ons worden teruggestuurd en in ongewijzigde staat door ons worden ontvangen. Zodra de retour is verwerkt en geaccepteerd, ontvang je een bevestiging per e-mail. Het aankoopbedrag wordt vervolgens teruggestort via de betaalmethode waarmee de bestelling is geplaatst.
Nature's Collection ruilt geen artikelen om. Als je je aankoop wilt wijzigen naar een andere maat, kleur of stijl, dan dien je het product te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen in onze webshop.
Producten moeten in goede en onbeschadigde staat worden geretourneerd en in de originele verpakking. Als geretourneerde producten tekenen van schade of gebruik vertonen, anders dan wat nodig is om de aard, eigenschappen en werking van het product vast te stellen, dan ben je aansprakelijk voor het eventuele waardeverlies van het product.
Je kunt in dat geval geheel of gedeeltelijk het recht verliezen op terugbetaling van het aankoopbedrag. Wij zullen de waarde inschatten op basis van een specifieke beoordeling van het geretourneerde product.
Zodra wij de geretourneerde artikelen hebben ontvangen en geaccepteerd, wordt de terugbetaling uitgevoerd.
Als je een product retourneert vanuit een land buiten de EU of het VK, label je pakket dan duidelijk met “RETURNED GOODS” en bevestig je factuur/retourformulier aan de buitenkant van het retourpakket. Je vindt de factuur/het retourformulier in de e-mail met de retourinstructies.
Het is erg belangrijk dat de factuur aan de buitenkant van het pakket is bevestigd. Als dit niet gebeurt, zijn wij genoodzaakt een vergoeding van 15 EUR bij jou in rekening te brengen — en dat willen we natuurlijk liever voorkomen.
Je hebt 100 dagen de tijd om je retour aan te melden nadat je je bestelling hebt ontvangen. Zodra je je retour hebt geregistreerd, heb je 7 dagen om je retourpakket bij het betreffende afgiftepunt van de koerier af te geven. De koerier staat vermeld op je retourlabel.
Afhankelijk van waar je woont, kan het tot 21 dagen duren voordat je retourzending ons bereikt. Wij verwerken binnenkomende retouren doorlopend en zullen je terugbetaling uitvoeren zodra je retour in ons magazijn is verwerkt.
Voor terugbetalingen geldt dat het afhankelijk is van je bank, en het kan tot 5 dagen duren voordat het bedrag zichtbaar is op je rekening.
Betalen
Wij accepteren verschillende betaalmethoden, waaronder iDEAL, de belangrijkste creditcards en PayPal, om je een gemakkelijke winkelervaring te bieden.
Ja, wij nemen jouw veiligheid zeer serieus. Onze website maakt gebruik van veilige versleuteling om je betaalgegevens te beschermen. Deze site heeft beveiligingsmaatregelen om verlies, misbruik en wijziging van de informatie onder onze controle te voorkomen.
Alle bestellingen worden verzonden via beveiligde internetverbindingen met behulp van SSL (Secure Sockets Layer) encryptietechnologie. Al jouw persoonlijke gegevens, inclusief creditcardinformatie en wachtwoord, worden te allen tijde in versleutelde vorm opgeslagen.
Deze website – en nog belangrijker, alle gebruikersinformatie – wordt bovendien beschermd door een meerlaags, firewall-gebaseerd beveiligingssysteem.
Als je buiten de EU woont, kom je in aanmerking voor een btw-teruggave. Helaas bieden wij momenteel geen btw-teruggave aan voor aankopen in onze webshop, maar we werken eraan om dit in de toekomst mogelijk te maken.
Garantie
Wij staan achter de kwaliteit van onze producten. Veel van onze artikelen worden geleverd met garantie tegen fabricagefouten. Raadpleeg de specifieke productpagina of neem contact op met ons klantenserviceteam voor details over de garantie.
OEKO-TEX® is een wereldwijd gestandaardiseerd, onafhankelijk test- en certificeringssysteem voor leerproducten. Wij zijn OEKO-TEX®-gecertificeerd om te garanderen dat de materialen die we voor onze producten gebruiken vrij zijn van schadelijke chemicaliën.
Onderhoud
Het verzorgen van je schapenvachtproducten is eenvoudig. De meeste kunnen plaatselijk worden gereinigd met een mild wasmiddel en warm water. Gedetailleerde onderhoudsinstructies vind je op het onderhoudsetiket van het product en in onze gids Onderhoud Schapenvacht .
Heb je nog andere vragen?
Neem contact met ons op
Als je het antwoord niet hebt gevonden in onze FAQ, neem dan contact met ons op via dit contactformulier en wij zullen je spoedig antwoorden.